Tips Memikat Wanita Idaman


Jadilah seorang lelaki yang sebenar



Anda adalah diri anda. Anda tidak perlu untuk jadi orang lain. Jika anda cuba menjadi orang lain maka hilanglah keaslian diri anda. Berapa lama anda boleh berlakon untuk menjadi orang lain? Seminggu dua? Atau selama-lamanya?

Untuk memikat wanita idaman anda, anda perlulah jujur dan menjadi diri anda sendiri. Be yourself. Tetapi ini tidak bermakna anda boleh melakukan tabiat-tabiat buruk anda semata-mata saya ungkapkan istilah “Be yourself” tadi. Tidak!. Tidak sama sekali.

Kekalkanlah identiti anda, tetapi berusahalah untuk memperbaiki diri anda. Ubah cara anda berhias. Ubah penampilan anda supaya tampak lebih menarik. Biarlah lebih bergaya. Biarlah lebih maskulin.  Penting sangatkah maskulin? Ya, ianya sangat penting. Jadilah diri anda, dan jadilah seorang lelaki.

Bukan sahaja perlu lebih kemas dan segak, seorang lelaki seharusnya mempunyai ciri-ciri berikut:

Sentiasa tenang & bersikap protektif. Kelebihan bagi orang yang bersikap tenang & protektif ini ialah ianya sangat disukai oleh wanita. Jika aura ini ada didalam diri anda. Saya pasti dan yakin, wanita yang anda dampingi akan mengatakan bahawa mereka rasa lebih selamat ketika bersama anda! Dan ini bermaksud?? (Anda fikirkanlah sendiri)

Tidak kasar dari segi perlakuan. Tidak dinafikan bahawa lelaki memang bersifat kasar dari segi perbuatannya. Kalau tidak, takkanlah dinamakan LELAKI ya tak? Walau bagaimanapun, seseorang lelaki sejati adalah seorang yang berlemah lembut dari segi percakapan mereka dan layanan mereka kepada wanita. Berlemah-lembut tidak akan menjadikan anda seorang yang ‘lembut’. Berlemah lembut dari segi percakapan anda dengan orang tua, sahabat-sahabat anda, dan si dia. Pastinya mereka akan cair!! Ada ungkapan seorang pahlawan yang boleh dikongsikan bersama iaitu “There are two things that you need to use your hand. One is when you eat. Two is when you with a woman”

Tidak kedekut untuk berbelanja. Bila memasuki bab kewangan ini ianya merupakan perkara yang perlu anda titik beratkan. Memang kebahagian tidak boleh dibeli dengan wang. Tetapi tanpa wang ianya boleh mendatangkan kesusahan. Dan apabila hadir kesusahan, pastinya ianya menggoyahkan kebahagian yang terjalin.  Janganlah anda terlalu berkira untuk belanja si dia ketika keluar bersama tetapi janganlah pula kamu lupa diri dan boros tidak tentu fasal. Sekiranya anda tidak pandai menguruskan wang. Rajin-rajinlah belajar mengenai pengurusan kewangan.

Tidak sukar untuk mendampingi wanita idaman anda. Anda boleh melakukannya tetapi ianya perlulah berstrategi dan tidak semberonoh sahaja. Kita akan bincangkan strategi memikat wanita pada artikel yang lain. 

0 comments:

Catat Ulasan

Bukan ilmu nak jadi playboy cuma mencari yang berkenan di hati